Napędy do bram dwuskrzydłowych

Napędy do bram dwuskrzydłowych

Dobór i montaż automatu do bram dwuskrzydłowych wymaga dużego doświadczenia, gdyż jego działanie jest uzależnione od wielu czynników. W konstrukcji napędu wykorzystano przekładnie ślimakową oraz czasami także przekładnie stożkową. Pozwala to na przeniesienie obrotów silnika, zamocowanego do słupka, na śrubę napędową, która obracając się przesuwa nakrętkę zamocowaną do skrzydła bramy.


Poniżej przedstawiono możliwe warianty wykonania kluczowych części napędów dwuskrzydłowych:

Dobór siłownika

Aby system automatycznego otwierania bramy mógł funkcjonować bezawaryjnie, trzeba zadbać o następujące kwestie:

  • dobór odpowiedniej długości wysuwu siłownika
  • dobór odległości mocowań od zawiasu na skrzydle bramy i na słupku
  • dobór odpowiedniego siłownika w zależności od wagi i wypełnienia bramy (np. gęsto ułożonymi sztachetami lub wypełnienie blachą)

Stosowane silniki

W automatach do bram dwuskrzydłowych stosuje się silniki:

  • zasilanie napięciem 24 V
  • zasilanie napięciem 230 V

Wyłączniki krańcowe

Można wyodrębnić podział ze względu na orientację bramy w pozycjach skrajnych (brama zamknięta/otwarta), która realizowana jest przy pomocy:

  • ograniczników mechanicznych
  • wyłączników elektromechanicznych

Powyższy opis pokazuje podział napędów pod względem mechanicznym. Sterowanie elektryczne i funkcje elektroniki są takie same jak w napędach przesuwnych. Pozwala to na stworzenie takiego systemu otwierania i zamykania, który całkowicie zautomatyzuje Państwa bramę.


Nasi partnerzy

BENINCA Bft CAME FAAC
Nice Somfy SOMMER tousek